Motywacja kluczem do sukcesu

Podejmujesz decyzję o zmianie stylu życia. Stawiasz sobie cel, który chcesz osiągnąć w określonym czasie. Jesteś podekscytowana, czujesz przypływ energii i nie możesz się doczekać pierwszych efektów. Idziesz na siłownię, zaczynasz biegać lub jeździć na rowerze, przygotowujesz zdrowe posiłki. Mija kilka dni, dopada Cię zmęczenie, a do tego nie widzisz oczekiwanych efektów i przestajesz wierzyć we własne możliwości. To wszystko powoduje, że tracisz motywację do dalszej walki. I właśnie o tym będzie dzisiejszy tekst – jak ważna jest odpowiednia MOTYWACJA i co pomoże Ci wytrwać w postanowieniu.

Do lata coraz bliżej, jednak wystarczająco dużo czasu, aby znacząco poprawić swoją sylwetkę. Poniżej przedstawiam Ci kilka wskazówek, które nie tylko pomogą Ci zacząć ćwiczyć, ale przede wszystkim sprawią, że nie zrezygnujesz, gdy będzie ciężko.

Określ swoją motywację
Zastanów się dlaczego chcesz podjąć wyzwanie. Masz kompleksy, chcesz być bardziej pewna siebie, a może zależy Ci na poprawie stanu swojego zdrowia? Bo przecież nikt Cię do niczego nie zmusza, to twój świadomy wybór, który ma zmienić twoje życie na lepsze. Kiedy przyjdą chwile zwątpienia, przypomnij sobie dlaczego zaczęłaś. Będzie to motywacja, która nie pozwoli Ci zrezygnować!

Ustal realne cele
Zbyt wysoko postawiona poprzeczka i nierealne do osiągnięcia cele tylko dołują, nie są żadną motywacją. Oczekujemy od siebie więcej niż jesteśmy w stanie z siebie dać.  Tak, wiele z nas to robi. Niektórzy wierzą w diety cud (-10 kg w tydzień), a inni katują się morderczymi treningami już na samym początku swojej drogi. Oczywiście wszystko jest możliwe, jednak z pewnością szybkie efekty odbiją się na twoim zdrowiu i samopoczuciu. Nie chodzi o to, by z dnia na dzień stać się perfekcyjną. Chodzi o to, by każdego dnia robić krok na przód i powoli stawać się lepszą wersją siebie. Postaw więc na małe, krótkoterminowe cele, np. tygodniowe. Będzie Ci łatwiej je zrealizować, dzięki czemu będziesz jeszcze bardziej zmotywowana!

Rób notatki
Jeśli śledzicie mojego bloga, pewnie już wiecie, że uwielbiam planować. Lubię mieć kontrolę nad własnym życiem, decydować o tym na co poświęcam czas i wykorzystywać go najlepiej jak to możliwe. Lubię też stawiać sobie wyzwania i widzieć efekty. Dlatego warto prowadzić dziennik, w którym znajdą się twoje początkowe wymiary ciała i zdjęcie, dzięki któremu za parę miesięcy na własne oczy zobaczyć efekty swojej ciężkiej pracy. Widoczne postępy, nawet te najmniejsze, są najlepszą
motywacją i według mnie to one uzależniają nas od sportu. I pamiętaj – ufaj centymetrom, nie wadze.

Znajdź swoją pasję
Zastanów się jaki sport sprawia Ci przyjemność. Lubisz pływać, jeździć na rowerze, rolkach, a może wolisz sporty zespołowe? Początki są trudne, dlatego tak ważne jest znalezienie swojej ulubionej aktywności, która sprawi, że będziemy chcieć więcej zamiast zniechęcać się na samym starcie. Nigdy wcześniej nie biegałaś? – uwierz mi, koniecznie musisz spróbować. O korzyściach wynikających z biegania przeczytasz tutaj. I pamiętaj, najważniejsza jest systematyczność, więc postaraj się znaleźć na to czas przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Wykorzystaj każdy moment
Masz zaplanowany trening na popołudnie? To nie oznacza, że masz na niego czekać, leżąc pół dnia na kanapie przed telewizorem. Zdrowy styl życia to nie tylko ćwiczenia i zbilansowana dieta. To także umiejętność wyboru między schodami a windą. To świadomość, że podczas spaceru z psem, zabawy z dzieckiem czy sprzątania domu, nie tylko lepiej wykorzystamy swój wolny czas, ale i zadbamy o pracę naszych mięśni podczas codziennych czynności. Każda forma ruchu jest dobra!

"Większość ludzi, którzy nie spełniają swoich marzeń ponosi porażkę 
nie przez brak możliwości, a przez brak zaangażowania."
-Zig Ziglar
Znajdź treningowego partnera
Nie znam lepszej motywacji niż osoba, która za nic nie zamierza odpuścić treningu – ani sobie, ani Tobie! Nie tylko będziecie motywować się wzajemnie, zdrowa rywalizacja da Wam dodatkowego kopa do działania. Każdy ma czasem gorsze chwile, gdy ma ochotę odpuścić. Uwierz mi, jestem świetnym przykładem na to, że już sama obecność drugiej osoby potrafi podnieść na duchu i sprawić, że jesteś w stanie dać z siebie więcej niż podpowiada Ci twój mózg.

Zapisz się na sportową imprezę
W większości miast, co jakiś czas organizowane są różnego rodzaju eventy sportowe. Biegi uliczne, treningi na świeżym powietrzu czy maratony zumba. Jeśli jesteście fankami Ewy Chodakowskiej, z pewnością wiecie, że organizuje ona całodzienne warsztaty treningowe w miastach w całej Polsce. Świadomość, że musisz być odpowiednio przygotowana, sprawi, że nie odpuścisz żadnego zaplanowanego treningu. Co więcej, podczas takich imprez masz możliwość poznania osób o podobnych zainteresowaniach. Kto wie, może właśnie tam poznasz swojego „treningowego partnera”? ;)

Urozmaicaj treningi
Jeśli przez dłuższy czas wykonujesz ten sam zestaw ćwiczeń, twoje mięśnie szybko się przyzwyczają i trening nie będzie już dla Ciebie wyzwaniem. W praktyce oznacza to, że nie będzie on już tak efektywny. Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń podczas każdego treningu sprawi, że zmusisz swoje ciało to większego wysiłku, spalisz więcej kalorii i szybciej zobaczysz efekty. Dodatkową korzyścią jest fakt, że na pewno nie będziesz się nudzić. Jeśli lubisz zajęcia fitness, możesz za każdym razem wybierać inne, obecnie ich form jest całe mnóstwo!

Słuchaj muzyki
Podczas treningu słuchaj muzyki, to jeden z najlepszy motywatorów. Dzięki niej nie będziesz myśleć o wysiłku, wręcz przeciwnie – muzyka wprawi Cię w dobry nastrój i poczujesz przypływ energii. Jednak, aby się nie znudzić, ważne, by często ją zmieniać - w innym przypadku może mieć działanie odwrotne.

Bądź piękna! - również na siłowni
Oczywiście możemy ćwiczyć w starych dresach i rozciągniętej koszulce, nie ma w tym nic złego. W końcu trzeba wykorzystywać to, co mamy. Jednak uważam, że jest pewna zależność między naszą motywacją, a tym jak wyglądamy i jak się czujemy. Ukrywanie się pod szerokimi ciuchami, trenowanie bez grama makijażu i oglądanie siebie w tej formie w lustrze, często powoduje, że czujemy się ze sobą jeszcze gorzej. Uwierz mi, wcale nie musisz nosić rozmiaru XS, żeby świetnie wyglądać. Najważniejsze to pokochać swoje ciało, zaakceptować wszystkie swoje wady (każda z nas ma jakieś kompleksy!) i być pewną siebie, bo właśnie to sprawia, że wyglądamy pięknie. Trenuj systematycznie i walcz o wymarzoną sylwetkę, ale najlepiej rób to w kolorowym, dopasowanym stroju sportowym, który z pewnością doda Ci wiary w siebie.

Szukaj inspiracji
W gazetach znajdziesz mnóstwo fit przepisów i nowinek ze świata fitness, z książek wyciągniesz wiedzę, dzięki której twój trening stanie się bardziej efektywny, natomiast na blogach możesz poznać osoby, który przeszły całkowitą metamorfozę i obecnie mogą pochwalić się piękną sylwetką. Wiele blogerek opisuje swoje historie, by zmotywować inne osoby mające problemy z nadwagą. Te osoby nosiły kiedyś rozmiar kilka razy większy, przeszły bardzo ciężką drogę, ale są dowodem na to, że warto! Jeśli brakuje Ci wiary we własne siły, te dziewczyny udowadniają, że wszystko jest możliwe.

"W życiu nie zawsze wygrywają najmadrzejsi, najpiękniejsi i najbardziej przebojowi.
Wygrywają Ci, którzu postanawiają wygrać."
- Kamila Rowińska
Otaczaj się motywacją
Motywujące cytaty czy zdjęcia potrafią dać do myślenia i zmobilizować do działania. Inspirują, przypominają nam o tym co chcemy osiągnąć i nie pozwalają nam zrezygnować. Otaczaj się nimi! Możesz przyczepić je na lodówce, nosić w portfelu lub…udostępniać je na swojej facebook’owej tablicy ;) Znajdziesz je m.in. na naszym fanpage'u!

2 komentarze:

  1. Bardzo inspirujący wpis:) Motywacja to podstawa, bez niej nic nie osiągniemy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! :) Dziękuję bardzo!

      Usuń

Copyright © 2016 Serenity. Wanderlust. Marriage. , Blogger