8 powodów, dla których warto biegać!

Przyznaję, w przeszłości nie byłam zwolenniczką tego sportu. Powiem więcej, nienawidziłam joggingu. Bieganie kojarzyło mi się z zadyszką, bólem w płucach i ogólnym zmęczeniem po pierwszych 100 metrach truchtu. Uważałam, że ten sport po prostu nie jest dla mnie. Aż do czasu, gdy moja najlepsza przyjaciółka postanowiła zacząć biegać przed swoim ślubem.
Pierwszy raz w życiu przebiegłam 3 km, bez zadyszki i bez bólu w płucach, za to z bardzo pozytywnym nastawieniem. Wróciłam szczęśliwa, zrelaksowana i… dumna, że dałam radę! Od tej pory pokochałam bieganie :)
Dlaczego warto biegać?


1. Buduje pewność siebie
Jeśli chcesz nabrać pewności siebie – bieganie Ci w tym pomoże. Oczywiście ma to związek z utratą zbędnych kilogramów, uwidocznieniem się pewnych grup mięśniowych, a tym samym zwiększeniem atrakcyjności całego ciała. Ale nie tylko! Poczucie własnej wartości związane jest również ze świadomością, że robimy rzeczy, które do tej pory wydawały nam się nierealne. Kiedyś nie byłam w stanie przebiec 1 km, w tej chwili 10 km nie stanowi dla mnie żadnego problemu. Bieganie nauczyło mnie, że chcieć to móc. Wystarczy silna wola i maksymalne zaangażowanie w to co robimy i co chcemy osiągnąć.

"Więcej pewności siebie, a świat będzie twój."

2. Pomaga poznać nowych ludzi
W ostatnim czasie bieganie stało się bardzo modne. Na ulicach możemy zobaczyć mnóstwo osób, często biegających w parach, a nawet całych grupach. W wielu miastach organizowane są nawet wspólne treningi. Nic dziwnego, w końcu to sport, który pozwala spalać kalorie podczas pokonywania kolejnych kilometrów przy jednoczesnym spędzaniu czasu ze znajomymi. Biegając możemy swobodnie rozmawiać, w przeciwieństwie do niektórych sportów, jak pływanie czy jazda na rowerze. Co więcej, bieganie w towarzystwie drugiej osoby potrafi naprawdę zmotywować, a poza tym jest znacznie bezpieczniejsze (szczególnie wieczorem!). I wcale nie ma tu znaczenia stopnień zaawansowania, najważniejsza jest wspólna pasja! Tak też tworzą się prawdziwe przyjaźnie… :)

3. Nie zna ograniczeń - ani pogodowych, ani wiekowych!
Bieganie nie jest tylko dla młodych. Nigdy nie jest za późno, aby zacząć! Przecież biegania nie musisz się uczyć, umiesz to od najmłodszych lat. Jeśli tylko zdrowie Ci na to pozwala, możesz zacząć bez względu na swoją kondycję czy wiek. Nie tylko poprawi to twoje samopoczucie, ale i pozwoli cieszyć się dobrym zdrowiem do późnej starości. Przeszkodą nie powinna być również pogoda. Ludzie biegają o każdej porze dnia, bez względu na ostre słońce czy deszcz. Oczywiście w takich przypadkach należy być odpowiednio przygotowanym. Jeśli jednak pogoda stanowi dla Ciebie przeszkodę, zawsze możesz wybrać się do najbliższego klubu i pobiegać na bieżni.

"Bo lepiej na starość stać w kolejce po numer startowy niż w kolejce do lekarza!"

4. Bieganie nic nie kosztuje
Aby zacząć biegać nie musisz kupować karnetu na siłownię, żadnego dodatkowego sprzętu ani specjalistycznej odzieży. Jedyne czego potrzebujesz to odpowiednie buty, odkopane z dna szafy dresy i koszulka, odrobina zapału i pomysł na trasę. Możesz biegać dosłownie wszędzie - w parku, po górach, po mieście, a nawet wokół własnego domu. Uwierz mi, podziwianie przyrody podczas biegania jest znacznie lepsze od gapienia się w ekran telewizora! Dopiero, gdy twoje bieganie wejdzie na wyższy, bardziej profesjonalny poziom – wtedy zaczyna kosztować (pulsometr, profesjonalna odzież, ultralekkie buty) ;)

5. Pomaga zrzucić zbędne kilogramy, poprawia metabolizm i uwaga – zwalcza cellulit!
Zamiast się głodzić czy stosować rygorystyczne diety podczas walki z nadwagą – biegaj! To jedna z najskuteczniejszych form ruchu, która pozwala w godzinę spalić nawet 600 kcal. Co więcej, przyspiesza metabolizm, który pracuje na szybszych obrotach nawet do 14 godzinach po treningu :) A dodatkowo – i tu coś dla Pań – bieganie angażuje niemal wszystkie partie mięśniowe, jednak w szczególności rozwija nogi, a co za tym idzie – pomaga pozbyć się cellulitu. Tak więc nogi nie tylko są lżejsze i mocniejsze, ale i bardziej atrakcyjne!

6. Kształtuje charakter
Długie dystanse i zmagania ze zmęczeniem powodują, że musimy zajrzeć wgłąb siebie, aby znaleźć motywację do działania. Bieganie wymaga od nas zaangażowania, kształtuje nie tylko nasze ciało, ale i charakter. Przywraca wiarę we własne możliwości. Udowadnia, że wszystko zaczyna się w głowie.

„Chcę coś powiedzieć i chcę abyście zapamiętali to do końca swojego życia. Słuchajcie uważnie. Daję Wam teraz klucz do życia. Klucz do życia to bieganie i czytanie. Mówię bardzo poważnie, klucz do życia to bieganie i czytanie. Dlaczego bieganie? Gdy biegasz, jest tam jakiś mały człowieczek, który do Ciebie mówi. I ten mały człowieczek mówi: jestem taki zmęczony, zaraz wypluję swoje wnętrzności, tak bardzo cierpię, nie ma możliwości abym kontynuował. I chcesz się poddać, prawda? Jeśli nauczysz się jak pokonać ten głos podczas biegania, nauczysz się jak się nie poddawać gdy rzeczy stają się trudne w Twoim życia. (…)” 
Will Smith

7. Pozwala dłużej cieszyć się zdrowiem
Grypa? Przeziębienie? Nie dziękuję! Czy wiecie, że regularne treningi mają zbawienny wpływ na działanie naszego układu odpornościowego? Osoby aktywne chorują znacznie rzadziej, a to dlatego, że sporo czasu spędzają na świeżym powietrzu, dotleniają i hartują swój organizm. Uprawianie tego sportu wzmacnia nasze serce, usprawnia krwiobieg, pomaga w utrzymaniu ciśnienia na stałym poziomie oraz minimalizuje prawdopodobieństwo zawału, choroby wieńcowej, udaru mózgu czy miażdżycy. Zapobiega również odkładaniu się cholesterolu i zmniejsza ryzyko zachorowania na raka. Dodatkowo, przyspieszone krążenie krwi pobudza produkcję kolagenu, który odpowiada za elastyczność i jędrność skóry. Natomiast poprawa koordynacji ruchowej, mocniejsze kości i wytrzymalsze mięśnie powodują, że z łatwością wykonujemy codzienne czynności. Wniosek? Bieganie przedłuża życie!

8. Lekarstwo na stres i problemy
Jeśli potrzebujesz się zrelaksować, przemyśleć jakiś problem, odpocząć od pracy – jogging jest świetnym sposobem, by poczuć się lepiej. Potraktuj bieganie jako czas dla siebie. Pozwoli Ci to oczyścić umysł, wyciszyć się i spojrzeć na problemy z zupełnie innej perspektywy. Bieganie sprzyja poprawie koncentracji i pracy mózgu więc będziesz mieć czas na spokojne przemyślenie ważnych spraw i być może znajdziesz rozwiązanie szybciej niż ci się wydaje.
Już po 30 minutach aktywności uwalniają się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które pomagają w walce ze stresem i zmniejszają napięcie. Badania dowodzą, że bieganie jest niezawodnym lekarstwem na niepokój! Dodatkowo, gdy już osiągniesz odpowiednią formę, bieganie nie będzie już dla Ciebie tak ogromnym wysiłkiem, a jedynie czystą przyjemnością.

3 komentarze:

  1. Bieganie wcale nie musi być złe i męczące, jest to także duża rozrywka :D Jak tylko zrobi się ciepło na pewno zacznę znowu biegać :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Wiedniu niestety jeszcze w czasach w których nie miałam aparatu. Nie mam zdjęć może wrócę tam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi hi przeglądam całego bloga i ten komentarz miał być pod postem o Wiedniu :))) A co do biegania to wolę spacery marszem :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Serenity. Wanderlust. Marriage. , Blogger